21 Azer- Yirmibir Azer
Pişeveri (Pishevari, Pishavari), Azerbaycan Démoķrat Firqesi (ADF) ve Azerbaycan Milli Hökümeti (AMH) Görüt, Belge, Yazı ve Araşdırma Saxlancı


Saturday, March 06, 2004  



در سوگ انساني بزرگوار

بمناسبت فوت ناگهاني استاد علي مددي

شنبه ١۶ اسفند ١٣٨٢ – ۶ مارس ٢٠٠۴


هفته گذشته انساني گمنام و ساده دل در گذشت. استاد علي بنا که با احترام به بزرگواريش همه «آقا» صدايش مي کردند چشم بر جهان فرو بست. او انساني بزرگوار و آزاديخواهي برگشت ناپذير بود. نه خواندن مي توانست و نه نوشتن. ولي آگاهتر از بسياري سواد آموخته، جهان را مي شناخت. در روزگار جواني در روستاي زادگاهش با «اربابان» در گير شد. ترک ديار گفت و در گيلان و مازندران به کارگري پرداخت. به جنبش کارگري پيوست و در سال 1324 همچون بسياري دهقانان و دهقانزادگان آذربايجان مسلحانه عليه ستم خانها بپا خاست. زماني که دهقانان شورشي تحت نام فدائي سازمان يافتند، او نيز نام فدايي گرفت و در آزادسازي ميانه و زنجان از سلطه خوانين خونريز شرکت داشت. با شکست نهضت آذربايجان رنجها کشيد ولي تا پايان عمر لحظه اي ايمان خود به عدالت را از دست نداد.


دوران سلطنت را شاهد تيرباران و تبعيد و دربدري رفيقان بود و دوران «جمهوري» را با دلهره ها و طعنه ها و داغ جدايي ها و بربادشدن اميدواريها طي کرد. ولي هيچکدام او را از نفرت از ستمکاران باز نداشت. او خيلي حقيقت ها را با شوخ طبعي و يا با زبان طنز چنان بيان مي كرد كه شنونده را شگفت زده برجاي مي گذاشت.


برجسته ترين صفتش پاکدلي انساني او بود. حتي آنان که از سرگذشت او بي خبر بودند بنشانه احترام به بزرگواريش «آقا» خطابش مي کردند.


در تهيدستي زاده شد و در تهيدستي زيست ولي با لجاجتي ستايش انگيز در برابر ثروتمندان سر خم نکرد. انسان ساده دلي بود که در زندگي خود احدي را نيازرد و دلي را نشکست. جوانان همچو آموزگاري خردمند دوستش داشتند و او تشويق گر آنان به مبارزه با ستمكاران بود.


«آقا» از آخرين بازماندگان آزاديخواهان آذربايجان در دهه بیست بود که درگذشت.


يادش گرامي باد.


درگذشت ناگهاني استادعلي مددي را به دوست و رفيق همرزممان سيروس مددي تسليت می گوییم. يادآور مي شويم كه مجلس بزرگداشت آن انسان خوب روز يكشنبه ۷ مارس ۲۰۰۴ ساعت ۱۶ الي ۱۹ در: Bürger Zentrum Ehrenfeld Venloer Str. 429 50825 Köln برگزار مي شود


درگذشت انسان نجیب و شرافتمند، کارگر رزمنده و با عزت نفس استاد علی مددی را به همه رزمندگان راه سعادت و خوشبختی انسان ها و خصوصا دوست و همکار خود سیروس مددی و بازماندگان آن مرحوم تسلیت می گوییم.


تحریریه اخبار روز


Read more! posted by <21 Azer> | 3:24 PM
Azərbaycan Milli HökümətiAzerbaycan Demoqrat Firqesi
21 Azer - 1945-1946 South Azerbaijan (Iran)
سؤزوموز-بلاگ اسپات
سؤزوموز-پرشين بلاگ









email
archives
Photo Albums
پيشه ورى: يازيلار -نوشته ها
توركجه مقاله لر
مقاله هاى فارسى
English Articles
عكس- فيلم-راديو
سندلر-اسناد
كتاب شناسى
دئموقراتلار-دموكراتها
صفرخان قهرمانى
پان ايرانيست-دؤولت گؤروشو:ديدگاه پان ايرانيستى-دولتى
Counters
Rent Movies Online